Sunday, April 29

Cahaya dalam diri ..


siapakah aku ? 

remaja yang masih dapat menutup sisi auratnya tetapi masih ada yang dapat dilihat ,
satu hari pasti akan ditutupi sepenuhnya , InsyAllah .
remaja yang masih dapat menjaga pergaulannya ,
remaja yang masih dapat menghormati kedua ibu bapanya ,
remaja yang masih dapat mengawal hawa nafsunya , 
remaja yang masih melakukan suruhanNya , 
remaja yang masih belajar untuk meninggalkan kesemua laranganNya .

Ya Allah , 
rahmatilah aku ,
sesungguhnya aku patut berbangga dengan diri aku sendiri , 
kerana ..
untuk melakukan sedemikian ,
bukanlah lagi benda yang senang pada zaman kini , 
dengan hasutan syaitan ,
bertambah pula dengan kawan kawan yang pelbagai rupa serta latar belakang yang 'mengujakan' , 
aku masih bertahan untuk menjadi insan yang mulia dimataMu .

Ya Allah ,
kuatkanlah imanku , 
sesungguhnya aku telah berjuang habis habisan melawan musuhMu yang durjana iaitu syaitan yang direjam .

andai saja diberikan hajat dan diperkenankanNya ,
Ya Allah , 
aku mohon kuatkanlah hati remajaku yang masih berjuang untuk menegakkan agama yang satu , 
lapangkanlah dadaku menghadapi segala cabaran dan dugaan yang datang daripadaMu , 
tunjukkanlah aku jalan yang lurus , supaya aku tidak terpesong dari aqidahMu ,
sesungguhnya aku teringin sekali untuk masuk ke JannahMu , 
tapi apakan daya ,
kebaikan yang dilakukan aku masih tidak diketahui 
lebih banyakkah ia daripada kejahatan yang pernah aku lakukan , 
atau 
lebih sedikitkah ia daripada kejahatan yang pernah aku lakukan selama ini ,

Ya Allah , 
bimbinglah aku sepanjang masa , 
setiap waktu , 
hanya kepadaMu aku berserah dan meminta pertolongan .

* bagaimana kita di sini ( dunia ) , begitu lah kita di sana ( akhirat ) nanti . insyAllah .. 

:*



No comments: