Wednesday, May 23

mengejut , terkejut , kejutan . which one ?

lagu di blog sendiri dah banyak kali dimainkan . otak ni masih lagi lembap nak keluarkan idea , apa yang nak dikarang kan sekarang . bosan sangat dah ni . fikir punya fikir , okay dah dapat ! nak cerita pasal ke-berjaya-an abah beli apa yang didamkan sangat selama ni . before , benda lain tau . lepas tu bila mata dia dah tengok ada yang lagi latest , apa lagi . huh ! rembat malam tadi juga . itu pun atas bantuan saya dan kakak sulung . petang tu kami berdua keluar tapi abah sempat lagi minta pergi bank , keluarkan duit . percaya sangat kan dengan anak dia yang dua ekor ni bhahaha .. yes ! percaya lah , kami tak songlap nya duit abah sendiri haha . 

wow ! banyak balance tu , hehe . okay , sentiasa ingat , tanam dalam kepala , duit bukan untuk berjoli dengan apa yang tak berfaedah sebab zaman sekarang makin maju , semua benda nak kena pakai duit kan . so , simpan lah banyak banyak untuk kegunaan di masa kesempitan . itu amanat yang selalu dikatakan abah kepada kami . sebab kami berdua memang suka membazir , nak nak pasal makan ! keding je badan masing masing tapi mulut besar besar gedabak bhahahaha . tak percaya ! tanya lah mereka di sekeliling , betapa saya ni banyak makan hahaha . 

okay , lari tajuk sudah . sekarang misi yang utama . apa yang ke-berjaya-an abah tu .. ? haha . ini dia .. !

SAMSUNG GALAXY S ADVANCE 
before , nak dijadikan cerita , abah suruh kami berdua pergi usha usha je dulu . tanya itu , tanya ini kat owner kedai yang ada jual benda alah ni . kami memang jadi anak yang terbaik lah kan , buat apa yang disuruh  tapi ada lagi yang harus dipuji dan seharusnya memang terbaikkkk ! apa kami buat .. ? 

yes ! deposit dah dibayar , RM30 . resit itu sudah berada di tangan kami dan malam ini officially akan beralih ke tangan abah kami pulak . bukan resit itu saje tapi benda alah tu lah juga nya pun hahaha . ' nanti malam you angkat okay , I dah booking untuk you ' .  itu ayat owner kedai hahaha . kami berdua keluar kedai dengan muka ... wah ! bangga jadi anak abah sebentar . buat apa yang disuruh kan hihi . mana tak bangga . balik rumah , bagi resit , abah tanya . ' apa ni ? ' haha . soalan ke apa ? okay , abah tak tahu . so , bagi penerangan itu dan ini . ' siapa suruh bayar deposit ? ' haha . sekali lagi soalan ke apakah itu ? hahaha . masing masing buat muka tak tahu tapi abah .. ? ' malam ni kena ambil juga lah . ' hahahaha . itu lah penangan anak anak abah ni bagi hari itu hahaha . 

malamnya .. dengan rasa bangga jadi anak abah , follow pergi kedai bawa resit untuk dituntut apa yang patut dijadikan harta sendiri haha . bangga sangat , bukan saya dengan kakak punya pun hahahaha . okay lah tu , bangga sebab jadikan mimpi abah jadi kenyataan kan . yelah , kalau nak ikutkan abah tu dah banyak kali tak menjadi nak beli benda alah ni , tapi tidak hari itu . abah pun dah lama berangan nak pakai phone touch touch kan . macam anak anak dia . haha .. akhirnya .. phone berada di tangan abah juga :) sekali lagi , keluar kedai dengan muka bangga . bukan kami berdua lagi dah muka begitu , abah punya semyum ., bikin kami bertambah bangga . 

btw , well done singah , silong :)  

next , rasa nya ini pun dalam proses mama kata . apa apa pun semoga berjaya , abah . ke nak kami booking kan juga .. ? bhahahaha . ikutkan anak , hulur aje duit itu , jalanlah kerja . mudah aje pun bhahahaha .. :) 

mitsubishi pajero 


















No comments: